Retouren

Algemene Voorwaarden voor Retourzendingen

Bij Synergy Source & Trading / D4E streven we ernaar om u de beste service en producten te bieden. Mocht een product onverhoopt toch niet aan uw verwachtingen voldoen, dan hanteren wij de volgende retourprocedure:

  • Voorafgaand overleg: Retourzendingen worden alleen geaccepteerd na voorafgaand overleg. Het in ontvangst nemen van de goederen impliceert geen automatische goedkeuring door ons.

  • Staat van het product: Alleen onbeschadigde artikelen in hun originele, onbeschadigde verpakking kunnen retour worden genomen. Speciale bestellingen, verwerkte goederen (geheel of gedeeltelijk), of artikelen die niet tot ons standaard assortiment behoren, komen niet in aanmerking voor retournering.

  • Verzendkosten: Retourzendingen dienen franco (betaald) te worden verzonden. Vergeet niet het factuur- en/of leveringsnummer duidelijk te vermelden.

  • Administratie- en magazijnkosten: Voor geaccepteerde retourzendingen wordt een bedrag van minimaal 20% van de factuurwaarde ingehouden voor administratie- en magazijnkosten.

Retourzendingen na de termijn van 14 dagen

Voor retourverzoeken die na de wettelijke meldingsperiode van 14 dagen worden ingediend, gelden uitzonderlijke voorwaarden. Deze worden alleen in behandeling genomen als de goederen voldoen aan alle bovengenoemde voorwaarden (onbeschadigd, in originele verpakking, et cetera). In deze gevallen vervalt het standaardtarief van 20% en wordt de kostenvergoeding per geval bekeken en vastgesteld.

Voor vragen over het retourbeleid kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


Wat te doen bij een beschadigde levering:

  1. Meld de schade direct: Neem binnen 7 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op via +31413724988 of sales@synergyst.nl. Vermeld hierbij uw ordernummer en omschrijf de schade duidelijk.
  2. Voeg foto's toe: Indien mogelijk, stuur ons foto's van de beschadigde verpakking en het beschadigde product. Dit helpt ons om de aard en omvang van de schade sneller te beoordelen.
  3. Bewaar de verpakking: Bewaar de originele verpakking totdat de afhandeling van uw reclamatie is afgerond. Dit kan nodig zijn voor eventueel onderzoek door de transporteur.

Hoe handelen wij uw reclamatie snel en efficiënt af?

Om u zo snel mogelijk te helpen, hanteren wij de volgende procedure:

  1. Directe toezending vervangend product (met factuur): Zodra wij uw melding en eventuele foto's hebben ontvangen en de schade aannemelijk is, sturen wij indien mogelijk direct een nieuw, vervangend product naar u toe. Dit product wordt separaat gefactureerd.
  2. Retourzending van het geclaimde product: Wij vragen u het geclaimde foutieve, kapotte of beschadigde product naar ons te retourneren voor inspectie. De kosten voor deze retourzending zijn uiteraard voor onze rekening, mits de reclamatie gegrond blijkt te zijn.
  3. Creditering na ontvangst en beoordeling (indien nodig): Na ontvangst van het geretourneerde product zullen wij dit beoordelen. Indien de reclamatie gegrond is, zullen wij overgaan tot creditering van de oorspronkelijke levering.
  4. Mogelijkheid tot verrekening: U heeft de mogelijkheid om de factuur van het nagezonden product te verrekenen met de creditnota van de geretourneerde bestelling.

Belangrijk:

  • Wij behouden ons het recht voor om de oorzaak van de schade te onderzoeken voordat de creditering definitief wordt verwerkt.
  • Reclamaties die na de gestelde termijn worden ingediend, kunnen mogelijk niet meer in behandeling worden genomen.
  • Schade die is ontstaan door onjuist gebruik of opslag door de klant valt niet onder dit reclamatiebeleid.

Wij hopen op uw begrip en verzekeren u dat wij er alles aan zullen doen om uw reclamatie snel en efficiënt naar tevredenheid af te handelen.